Pop up Bar steunt Heidehuis en Alzheimerliga

Dinsdag is bij Welzijnsvereniging Ruddersstove (OCMW Brugge) de opbrengst bekendgemaakt van de ‘Pop up Bar After Work’. De Pop Up Bar vond plaats op 14 december 2018, op initiatief van de medewerkers van Ruddersstove. Ze kregen hiervoor de steun van hun collega’s van de technische dienst.

Mintus-voorzitter Pablo ANNYS: “Het concept van de Pop Up after Work is bij ons personeel al een poos ingeburgerd. Collega’s komen bijeen in een gezellige sfeer, op één van onze locaties. Voor een kleine bijdrage mogen ze een avondjgenieten van drank en versnaperingen. In december deden ze een extra duit in het zakje. Bijna 150 aanwezigen kochten die avond een extra stempelkaart voor drankjes en een warme hap.”

Ook voor vuistgerechtjes telden de aanwezigen een kleine bijdrage neer. Op die manier kwam er geld in het laatje voor het goede doel. “De formule heeft gewerkt”, gaat voorzitter ANNYS verder. “Dankzij de Pop Up Bar after Work zamelden we vlak voor de feestdagen maar liefst € 1.000 in. De helft van het bedrag gaat naar Heidehuis vzw, dat palliatieve zorg en ondersteuning biedt aan terminaal zieke mensen. De andere helft schenken we aan de Alzheimerliga Vlaanderen, dat personen met dementie, hun familie en mantelzorgers ondersteunt.”

Algemeen coördinator Veerle Devisscher van Heidehuis en bestuurder Bernard Gabriels van Alzheimerliga Vlaanderen tekenden dinsdag present op de persconferentie en namen hun cheque met de glimlach in ontvangst.

“Als voorzitter ben ik trots dat we met onze verenigingen, een steentje bijdragen aan goede doelen in Vlaanderen. Het maakt van onze organisatie een warme organisatie, geruggensteund door medewerkers die het hart op de juiste plaats hebben”, besluit voorzitter Annys.

nl_BE

Pin It on Pinterest

Share This